verblijf bamako , muziek bamako

  • frits meijboom

    tijdens mijn verblijf in bamako in januari merkte ik oa op :

    sfeer heel vriendelijk en ontspannen , als je rondwandelt wordt je niet lastig gevallen . wel af en toe iemand met een praatje maar dat is leuk .

    let op : nieuwe tel nummers in mali , als je reisgids geen 77 nummers heeft , andere kopen , Bradt is nu een goede keuze .

    geld uit de muur gaat goed , maar alleen met Visa card ,max 100.000 CFA /keer kan wel meer keren achter elkaar .

    De Stads taxis ,in de regel geel , zijn OK , 1000 CFA in het centrum .

    Nationaal museum is leuk en goed en mooi .

    Ongelofelijk veel nieuwe brommers , merk KTM , Chinees , 4 takt , prijs € 500.

    Heb de site van Le Routard gebruikt , veel gebruikers en groot zichtbaar archief .

    Ik zat in auberge Danaya ,site gevonden via Routard.com , eenvoudige 2 p kamer met bad en WC CFA 10.000 , goede waar voor de prijs.

    Haalt je s nachts ook op voor CFA 6000 van het vliegveld .

    Danaya is 600 m van de oude brug , zuidzijde Niger , vlak bij patisserie Amandine = goed restaurant en meetingplace in de zijstraat

    van de bla bla club .Dichtbij is ook een Azar supermarkt . Libanees en goed .

    Mijn reisdoel was eigentijdse malinese muziek horen , niet zo gemakkelijk : er is geen overzicht wie waar speelt in druk , krant , site , ook niet bij het frans cultureel centrum .

    je moet het dus van je gastheer of je reisgids hebben . Of weet iemand een oplossing .

    Ik ben geweest in :

    de Savannah

    de Djembe .

    frits

  • jan

    http://www.bamako-culture.org/spip.php?rubrique16