Muskietennetten

  • djembedirk

    Hallo,

    Als je naar Afrika gaat kan je eigenlijk niet zonder muskietennet, zelf neem ik er ook altijd een mee (die ik dan ook meestal daar achterlaat).

    Nu heb ik hier nog een aantal nieuwe muskietennetten van het merk Care Plus type Dome Shield waar ik er wel wat van wil verkopen.

    Info over deze muskietennetten vind je op de site van Care Plus.

    Voor de lezers van dit forum is de prijs 45 euro per stuk, dit is de helft van de gangbare winkelprijs.

    Gr Dirk

  • u063100

    Ik ben er van overtuigt dat er genoeg muskietnetten aan een veel maar dan ook veel lagere prijs worden aangeboden door ngo's. Google anders maar eens “hoeveel kost een musketennet” 45 Euro waar haal je het?

  • djembedirk

    Kennelijk heeft u niet de moeite genomen om even te kijken waar het hier over gaat,

    Uiteraard weet ik ook wel dat er veel goedkopere muskietennetten te koop zijn en als u daar tevreden mee bent moet u dit vooral doen.

    Er zijn echter wel verschillen die een hogere prijs verklaren onder andere:

    Mesh size: dit is de grootte van de gaatjes in het net, aanbevolen voor malariagebieden minimaal 200. Bij deze netten mesh size = 324 is meer en dus ook kleinere gaatjes.

    Geïmpregneerd ja of nee: deze netten zijn geïmpregneerd voor langdurig gebruik en kunnen tot 20 maal gewassen worden zonder hun werking te verliezen.

    De vorm en afmetingen: deze netten hebben de vorm van een binnentent met waterdichte bodem en hoeven nergens aan te worden opgehangen.

    U kunt deze gewoon op een bed of zelfs buiten of op een dakterras plaatsen omdat het met de meegeleverde fiber stokken word opgezet.

    Voor gebruik buiten zijn ook een aantal tentharingen inbegrepen om het aan de grond vast te zetten.

    Meer info over muskietennetten op deze site.

    Gr Dirk

  • Eel

    Uhm ik was afgelopen 2 weken in Bamako en ik heb zonder muskietennet geslapen.

    Er hing er 1 boven mijn bed maar ik gebruikte die niet want ik deed gewoon DEET op en ik ben misschien 2x gestoken toen ik lag te slapen.