reis naar mali / kidnapping

  • Jennifer

    Weet iemand of het veilig is in Mali. Wij zijn al twee keer eerder geweest en toen was alles fantastisch. Nu schrijft Buitenlandse zaken op hun site dat het onveilig is in Mali. Ik kan het niet geloven. Mali, daar is alles prachtig, rustig en vriendelijk. Zij noemen nu zelfs Timbuktu, Mopti, Dogon, Gao en Bamako als onveilige gebieden.

    Is er iemand pas geweest, die ons kan geruststellen.

    Wij gaan 7 januari 2011 voor een maand weg en willen de thuisblijvers geruststellen en uiteraard willen we zelf ook rustig op vakantie gaan. Ik hoop werkelijk een goed antwoord te krijgen.

  • Harry W

    Hallo Jennifer,

    Afgelopen januari waren Timbuctu en Gao ook al als onveilige gebieden bestempeld.

    Ik ben toen in beide plaatsen geweest en ik heb er niets van gemerkt.

    Toen ik naar Gao reisde moest ik bij een politiepost mijn paspoort inleveren en dat kreeg ik later terug in Gao op het politieburo.

    Allemaal erg vriendelijk zolang je meewerkt, het zijn gewoon de regels daar.

    In Gao kwam ik een Nederlandse vrouw tegen en die heeft problemen gemaakt EN gehad bij die grenspost.

    Ik ben uiteraard ook in Mopti, Bamako en Dogon geweest maar ik geloof niet dat daar toen ook een negatief reisadvies voor was.

    Ook daar was niets aan de hand.

    Buitenlandse zaken wil zich gewoon tegen alle onzekerheden indekken en geeft daarom dit soort berichten uit.

    Het was overigens ook mijn 3e reis door Mali, inderdaad allemaal prachtig en rustig, en ik merkte geen verschil met de vorige reizen (openbaar vervoer).

    Gerustgesteld?

    Goede reis,

    Harry

  • jennifer

    Hallo Harry,

    Dit is echt een heel fijn bericht. Ja ik ben gerustgesteld. Ik had ook een mail gestuurd naar een vrouw die in de buurt van Mopti woont en die vertelde eigenlijk hetzelfde. Dus ik ben nu helemaal om en ga heerlijk weer voor 4 weken naar Mali inclusief, voor het eerst, naar het festival in Segou.

    Bedankt voor je reactie.

    groeten Jennifer.

  • Harry W

    Ik was nog iets vergeten, maar je komt er niet dus het is niet zo van toepassing: het Festival au Desert was om veiligheidsredenen verplaatst van Essakane naar dicht bij Timbuctu. Op het festivalterrein liep veel politie rond.

    Verder heb ik niets gemerkt van extra politie of leger op straat.

    Je moet gewoon (weer) gaan genieten.

    Eenmaal ter plekke denk je er niet meer aan en zul je zien dat alles als het oude is.

    Fijne reis,

    Harry

  • Leo Teunissen

    Hallo,

    Wij zijn Oktober 2010 nog naar Bamako,Nioro de Sahel,Diema en diverse kleine dorpjes in die omgeving geweest.

    Ons bezoek was aan een aantal scholen en ziekenhuizen die wij gaan voorzien van spullen en we sturen een ambulance naar Diema.

    Waar we ook naar toe gingen hebben we niets gemerkt van bedreiging of gevaar,overal werden we hartelijk ontvangen.

    Wij willen eind 2011 nog een keer daar gaan kijken om te zien of alles goed is aangekomen en of ze nog iets nodig hebben.

    Wat ons betreft een fijne reis naar dit mooie en gastvrije land.

    Leo Teunissen

    stichting HAHELETE Druten

  • aminata

    ik heb heel wat spullen zoals handschoenen,knuffels,spelletjes,kleding en schoeisel die ik heel graag naar een dorp in mali wil sturen.ik woon in amsterdan.kan iemand mij vertellen hoe ik deze spullen kan versturen en waarnaar toe?

    groet aminata