Visum

  • Helga Smit

    Al langere tijd maak ik reizen naar Mali. Meestal regel ik het visum via het visumbureau. Nu weet ik dat je het visum ook kan regelen op het vliegveld van Bamako.

    Wie heeft daar evaring mee en wat zijn dan de kosten?

    Groet Helga

  • Patrick Seys

    Beste Helga,

    Ik kom toevallig terecht op deze site en ik weet niet of je vraag van ruim 7m geleden nog actueel is maar dat blijkt dan wel.

    Als je vaker naar Mali gaat (zoals ik) is het inderdaad veel voordeliger om in Mali een jaarvisum aan te vragen. Niet op het vliegveld, dat kan niet voor zover ik weet, maar op het politiebureau van de wijk ACI2000; is ook veel praktischer want het vliegveld ligt algauw 18km buiten de stad en je moet minstens 2 keer ‘ opdraven’. ACI2000 is de moderne wijk waar het vroegere vliegveld gelegen was (nu is dat Senou zoals je wel zult weten) in het westen van de stad, ten noorden van de Niger. Het visum kostte mij begin dit jaar 80€ voor een heel jaar. Via de visumdienst ben je dat bijna kwijt voor 30 dagen en de ambassade in Brussel geeft maar max. 1 maand sinds enkele jaren.

    Er zijn wat ‘ eigenaardigheden’ verbonden aan de procedure ter plaatse. Indien nog van toepassing dan wil ik dat graag verder toelichten.

    Vriendelijke groeten,

    Patrick

  • frits van oss

    ga voorlopig maar even niet

    je kunt op het vliegveld een visum kopen